Καθὼς ἡ κλινικὴ ἐμπειρία στὴν ψυχοθεραπεία δὲν εἶναι πάντα εὐχερής, ὁ ᾿Εκπαιδευτικός-᾿Ερευνητικὸς Τομέας τοῦ Α.Ψ.Κ., σὲ συνεργασία μὲ τὸν Θεραπευτικὸ Τομέα, ἔχει δημιουργήσει ¨ὁρισμένα σχήματα κατάλληλα γιὰ τὶς ἀνάγκες αὐτές.
Πρῶτον: ῾Η κλινικὴ ἄσκηση τῶν σπουδαστῶν τῶν τεσσάρων ᾿Ινστιτούτων, ἡ ὁποία εἶναι καὶ ἡ πλέον ἐντατικὴ καὶ παρατεταμένη. Διαρκεῖ ὅσο καὶ ἡ ἐξειδίκευση καὶ διατελεῖ ὑπὸ συνεχὴ καὶ συστηματικὴ ἐποπτεία.
Δεύτερον: ῾Η συμμετοχὴ τῶν μελῶν τῶν Εἰσαγωγικῶν Σεμιναρίων, ὡς παρατηρητῶν, σὲ δραστηριότητες τοῦ Θεραπευτικοῦ Τομέως, ἡ ὁποία εἶναι προαιρετική, βραχύχρονη καὶ ἀποσπασματική.
Τρίτον: εἶναι τὸ σχῆμα ἐκεῖνο τὸ ὁποῖο δημιουργήθηκε γιὰ νὰ καλύψει τὶς ἀνάγκες, γιὰ κλινικὴ ἐμπειρία, τῶν φοιτητῶν Πανεπιστημιακῶν Σχολῶν ἢ ἄλλων ᾿Εκπαιδευτικῶν ῾Ιδρυμάτων (σπουδαστὲς τῆς Ψυχολογίας, Κοινωνικῆς ᾿Εργασίας, ᾿Εργοθεραπευτές, Νοσηλευτὲς κ.λ.π.). Ὑπεύθυνη: Κατερίνα Καλιακάτσου.
Τὸ τέταρτο σχῆμα ἀφορᾶ τοὺς σπουδαστὲς οἱ ὁποῖοι παρακολουθοῦν ἕνα ψυχοθεραπευτικὸ ἐκπαιδευτικὸ πρόγραμμα σὲ κάποιον ἄλλον ᾿Οργανισμὸ καὶ ἐπιθυμοῦν νὰ ἀποκτήσουν μία εὐρύτερη κλινικὴ ἐμπειρία, πέραν ἐκείνης τῶν ἰδιωτικῶν περιστατικῶν.
Γιὰ ὅλες τὶς προαναφερθεῖσες κατηγορίες, οἱ ἐνδιαφερόμενοι ἔχουν, κατ᾿ ἀρχήν, μία συνέντευξη μὲ κάποιο ἀπὸ τὰ μέλη τοῦ ᾿Εκπαιδευτικοῦ-᾿Ερευνητικοῦ Τομέως, οὕτως ὥστε νὰ συσχετισθοῦν οἱ ἀνάγκες τους μὲ τὶς δυνατότητες τοῦ Θεραπευτικοῦ Τομέως. ᾿Εν συνεχείᾳ, γίνεται ἐνημέρωση ἀναφορικὰ μὲ τὰ ἐφαρμοζόμενα θεραπευτικὰ σχήματα καθὼς καὶ παρακολούθηση στὶς Συζητήσεις Περιστατικῶν τῶν διαφόρων Τμημάτων τοῦ Α.Ψ.Κ.
Ἡ κλινικὴ ἐμπειρία μπορεῖ νὰ περιλαμβάνει:
Γιὰ τὴ συμμετοχὴ σὲ θεραπευτικὲς δραστηριότητες, ὅπως Ἀρχικὴ Συνέντευξη, Κοινωνικοδυναμικὲς ῾Ομάδες, Συναντήσεις τῆς Κοινότητας, Ψυχολογικὲς ᾿Αξιολογήσεις κ.ἄ., εἶναι ἀπαραίτητη ἡ συναίνεση τοῦ θεραπευόμενου καθὼς ἐπίσης καὶ τοῦ ἀντίστοιχου θεραπευτῆ.
Τελευταία ἐνημέρωση ἄρθρου: 10/21/2024